Brf. Stormen i Kristianstad om fullserviceavtal: ”Vi är väldigt nöjda – det är bekymmersfritt”

2021-10-27 11:36:21

Brf. Stormen i Kristianstad har nio hissar, cirka tio år gamla, som genom fullserviceavtal till en fast kostnad per hiss sköts av ALT Hiss.

Sedan april 2020 ansvarar ALT Hiss för föreningens hissar genom ett så kallat fullserviceavtal. Det innebär kortfattat att ALT Hiss sköter förebyggande underhåll av föreningens hissar och även bistår vid eventuella fel som uppstår på hissarna – även utanför ordinarie arbetstid, det vill säga jourtid på kvällar, nätter och helger. Allt till fast kostnad.

- Vi har bara positivt att säga om ALT Hiss. Under det första året fungerade allt väldigt bra, så vi valde att förlänga avtalet, säger Gunn Svensson vicevärd för Brf. Stormen.

- ALTs servicetekniker Cebastian Nordahl, som är den vi har mest kontakt med, är väldigt duktig och lätt att ha att göra med. Han har bra koll på våra hissar och är snabbt på plats vid behov. 


Gunn Svensson vicevärd för Brf. Stormen tillsammans med servicetekniker Cebastian Nordahl.
 

Skönt att veta kostnaden i förväg

Gunn Svensson menar att det är bekymmersfritt med fullserviceavtal, att i förväg veta vad servicen kommer kosta, då det är en fast kostnad per hiss och år. Och sett till just kostnaden har det dessutom blivit förmånligare med ALT Hiss jämfört med tidigare leverantör.

Gunn Svensson berättar att det vid ett tillfälle blev ett större strömavbrott i stora delar av Kristianstad, och i samband med att strömmen kom tillbaka så slogs tre av hissarnas elektronik ut. ALT Hiss åtgärdade såklart hissarna, men var också behjälpliga med tips och råd kring själva försäkringsärendet.

- Sammantaget är ALTs medarbetare måna om att hjälpa till, och de håller vad de lovar!

 

Om Brf. Stormen

Om ALT Trygg Serviceavtal och ALT Trygg Jour

  • Ett fullserviceavtal består egentligen av två avtal som anpassas efter varje kunds behov. Med fullserviceavtal vet du i förväg vad service och underhåll för dina hissar kostar.
  • ALT Trygg Serviceavtal innefattar förebyggande underhåll enligt en underhållsplan som anpassas efter varje kunds önskemål och hissar. I avtalet finns även olika valmöjligheter som nödtelefon med uppkoppling till larmcentral dygnet runt.
  • ALT Trygg Jour är ett tilläggsavtal för jourtid (kvällar, nätter, helger) och innefattar hjälp vid akuta problem eller fel.
  • Kontakta oss för mer information

Fler case

Hissguiden med ritningar

Svara på några frågor så visar vi vilken hiss som passar bäst för dina behov.
Här finns även ritningar för många av våra hissar. »

Komponenter

Om du önskar något utöver vår standardhiss kan du med ALTs modulsystem anpassa hissen efter dina behov.
Hissdörrar »
Hisskorgar »
Knappar & tablåer »

Lokal tillverkning

Vid fabriken i Alvesta tillverkar vi hissarnas bärande delar och apparatskåpen. På så vis är vi väldigt flexibla.
Produktionen av apparatskåp är speciellt uppskattad då de håller svensk standard och utformning. Detta uppskattas främst av driftstekniker som ska jobba med hissarna under hela dess livslängd.
Lokal produktion främjar dessutom miljön genom minimalt med transporter.

Kontakta oss

 

Kundtjänst: 0472-390 700
Jour: 010-20 500 50
E-post: info@alt.se

Kontaktuppgifter till våra regionkontor eller en specifik medarbetare


Kontaktformulär

Namn
Telefon
Ort
E-postadress
Text/Fråga